امروز: پنج شنبه 20 ارديبهشت 1403 برابر با 09 می 2024

میناب بعنوان قطب کشاورزی در سطح استان و جنوب کشور مطرح است / حمایتهای بیشتری برای راه اندازی و شروع بکار شهرکهای صنعتی میناب از سوی وزارت صنعت و معدن می طلبد

میناب نیوز : معاون استاندار و فرمانداری ویژه شهرستان میناب گفت : شهرستان میناب بعنوان قطب کشاورزی در سطح استان و جنوب کشور مطرح است.

معاون استاندار هرمزگان با بیان اینکه : طرح توسعه سواحل مکران و ایجاد صنایع انرژی بر در این منطقه بعنوان قطب اقتصادی و سرمایه گذاری در سطح ملی گفت شهرستان میناب نیز با توجه به ظرفیتهای بسیاری که دارد باید نقشی تاثیرگذار در این فرایند داشته باشد.

فرماندار ویژه شهرستان خاطر نشان ساخت : شهرستان میناب علرغم دارا بودن دو شهرک صنعتی  و ناحیه صنعتی با مشکلات بسیاری در زمینه ایجاد زیرساختها روبروست و اقدامات ملموسی نیز صورت نگرفته است که حمایتهای بیشتری برای راه اندازی و شروع بکار این شهرکها از سوی وزارت صنعت و معدن را می طلبد.

نخعی با بیان اینکه شهرستان میناب بعنوان قطب کشاورزی در سطح استان و جنوب کشور مطرح می باشد عنوان داشت: متاسفانه در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی که ارزش افزوده بالایی نیز برای محصولات کشاورزی به همراه دارد اقدام در خور توجه صورت نگرفته و در این حوزه ایجاد و راه اندازی شهرک صنعتی با رویکرد استقرار صنایع تبدیلی کشاورزی در منطقه هشتبندی میناب می تواند راه حل مناسب برای حل مشکل و دغدغه فروش محصولات کشاورزان شهرستان باشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان میناب در ادامه سخنان خود اظهار داشت: ایجاد تیم اقتصادی شهرستان متشکل از سرمایه داران و سرمایه گذاران شهرستان و سایر نقاط کشور با رویکرد شناسایی فرصتها و ارائه راه حل های رفع موانع تولید و تسهیل فضای کسب و کار در شهرستان را یکی از اولویت های اقتصادی و سرمایه گذاری شهرستان در سال اقتصاد مقاومتی داست که مبتنی بر برنامه دولت تدبیر و امید در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری خواهد بود.

معاون استاندار هرمزگان همچنین تقویت و کاربردی کردن مصوبات کارگروه رفع موانع تولید و تشکیل جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی در شهرستان را یکی دیگر از برنامه های اقتصادی برای توسعه شهرستان دانست که بر مبنای استفاده از ظرفیت کارگروه رفع موانع تولید استان بعنوان نماینده 16 استان کشور در این حوزه در ستاد اصلی رفع موانع تولید کشور می باشد.

علی یزدانی معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت نیز با بیان اینکه : حضور بنده و همکاران برای دومین بار در کمتر از یک ماه گذشته در استان هرمزکان و میناب نشان از توجه و تاکید دولت و وزارت صنعت و معدن به موضوع توسعه جنوب کشور بخصوص منطقه مکران است که تقویت و توسعه شهرکهای صنعتی یکی از اولویتهای توسعه اقتصاد محور دولت تدبیر و امید می باشد.

مدیرعامل شرکت صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی گفت:  دولت بسته های حمایتی مناسبی را برای سرمایه گذاری در بخش راه اندازی واحدهای تولیدی در شهرکهای صنعتی تدارک دیده است که شهرستان میناب نیز با دارا بودن چندین شهرک و ناحیه صنعتی محلی مناسب برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و برخورداری از این تسهیلات می باشد.

این مسئول با اشاره به موضوع ایجاد واحدهای تولیدی در مناطق تولیدات کشاورزی شهرستان میناب گفت: طبق پیگیری و مطالعات انجام شده و با توجه به همکاری مدیریت شهرستان در خصوص تسهیل فرایند ایجاد زیرساختهای لازم ، ناحیه صنعتی هشتبندی برای استقرار صنایع تبدیلی در زمینی به مساحت 10 هکتار بزودی آغاز خواهد کرد که نیازمند مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی و تعاونی برای تکمیل فرایند توسعه اقتصادی در زمینه ایجاد شهرکهای صنعتی می باشیم .

 

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 1820

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge