امروز: جمعه 07 ارديبهشت 1403 برابر با 25 آوریل 2024

شهدا اسطوره های عینی ایران اسلامی هستند

میناب نیوز:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در مراسم گرامیداشت 9 شهید هنرمند شهرستان میناب گفت: شهدا اسطوره های عینی ایران اسلامی هستند.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان: علیرضا درویش نژاد شهدا و خانواده شهیدان را چشم و چراغ نظام و کشور دانست و افزود: در کتاب “گفتارهای معنوی” اثر گرانسنگ شهید مطهری در مبحثی خاص به بزرگواری روح اشاره شده است و این روح بزرگوار هم در مکتب امام حسین (ع) و یارانش و به تاسی از آن در شهیدان هشت سال دفاع مقدس متجلی و نمایان است.

 

وی بر نگاه و اندیشه حاکم در هشت سال دفاع مقدس و به ویژه شهیدان اشاره کرد و اظهار داشت: تثبیت و ترویج ولایت و فنا شدن در راه خداوند برای حفظ ارزش ها و تبعیت از امام و رهبر، باعث خلق اسطوره هایی بزرگ و ماندگار شد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان ضمن تاکید بر اهمیت اسطورها در جوامع انسانی، یاد آور شد: انسان ها بصورت فطری گرایش به اسطوره دارند و آنهایی هم که ندارند بصورت ذهنی و تخیلی برای خود اسطوره می سازند، اما ایران اسلامی نیازی به اسطوره سازی ندارد و از هزاران اسطوره عینی همچون شهدای هشت سال دفاع مقدس بهره مند است.

 

درویش نژاد اضافه کرد: ایران اسلامی هم در حوزه دینی و هم ملی دارای اسطوره های بیشماری است، پیامبر اکرم (ص) بزرگترین اسطوره تاریخ جهان اسلام است و سپس سید الشهداء و در حال حاضر نیز شهداء اسطوره های عینی ایران اسلامی هستند.

 

وی با اشاره به فرمایشات امام راحل که گفت: “یاران من همه در گهواره ها هستند” عنوان کرد: شهیدان هشت سال دفاع مقدس، همان یاران در گهواره امام بودند که در مکتب ولایت مداری امام راحل به خوبی پرورش یافتند و توانستند یک شبه راه صد ساله را بپیمایند و به اسطورهای زمان خود تبدیل شوند.

 

مدیر کل فرهنگ واداره ارشاد اسلامی استان هرمزگان افزود: کار شهداء برگرفته از مکتب عاشورا و سید الشهداء ست و گام نهادن در این مسیر به معنای طی کردن عرفان عملی است، که این نگاه و بزرگی روح شهداء، مهمترین عامل حفظ نظام و انقلاب بوده و هست.

 

درویش نژاد به ناگفته های هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: لحظه، لحظه زندگی و منش شهداء و اتفاقات هشت سال دفاع مقدس مملو از ناگفته هایی است که می باید بیشتر از پیش به آن پرداخته شود و در این مسیر وظیفه هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر بیشتر و مهمتر از دیگران است.

 

وی در ادامه اظهار داشت: قطره قطره خون شهداء گنجینه و سرمایه ای است که بتوانیم به پشتوانه آن در جهان بدرخشیم و برداشته هایمان افتخار کنیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان بر انتقال فرهنگ شهادت از طریق هنربه آیندگان تاکید کرد و یادآور شد: خصیصه هنر بر مبنای زیبایی است و شهادت زیباترین هنر و شهداء هنرمندان عرصه ولایتمداری و عشق ورزی به میهن و مردم هستند و این فرهنگ باید از طریق هنر و مراکز علمی و دانشگاهی به آیندگان منتقل شود.

 

علیرضا درویش نژاد که از جانبازان هشت سال دفاع مقدس هستند در ادامه به بیان خاطرات خود با شهدای شهرستان میناب پرداختند که مورد توجه حاضران در جلسه قرار گرفت.

 

گفتنی است در پایان این مراسم با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، امام جمعه و فرماندار میناب از خانواده های ۹ شهید هنرمند شهرستان میناب “کریمداد ماهیگیر، ابوذر عبدالله پور، اسماعیل عبدالصمدی، عباس رنجبر، مصطفی صفری، علی دودویی، محمد دهقان، سلیمان شبتاری، علی اکبر ارچنگ با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 376

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge