امروز: دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 برابر با 29 آوریل 2024

روستای شهوار قدیم (شهوار پالور ) شهرستان میناب

میناب نیوز:روستای شهوار قدیم (شهوار پالور )شهرستان میناب روستای شهوار قدیم در 5 کیلومتری شهرستان میناب بخش مرکزی در دهستان حکمی و در شمال شهرستان میناب واقع شده است این روستا از شمال به روستای جانشینی از جنوب به مهرجان وپشته کنتکان از مشرق به روستای جانشینی از غرب به دشتهای معروف به گزی متصل است .

به گزارش میناب نیوز؛روستای شهوار به دلیل دارا بودن خاک وزمین مناسب از قدیم الایام یکی از قطبهای تولید مرکبات همچون لیمو ترش لیمو شیرین پرتقال و نارنج و میوه های دیگر گرمسیری مانند انبه و خرما بوده است .

 می توان به رویش درختان خودروی همانند کهور, کرت ,کنار و گیاه استبرق [کرگ] زمینه تولید گیاه آلوئه ورا[صبر] و زمینهای مستعر کشاورزی میتوان اشاره کرد که از درختان مذکور میتوان درزمینه های بهداشتی پزشکی و صنعتی استفاده های بسیار برد .

از نظر شرایط اقلیمی این روستا همچون سایر مناطق شهرستان دارای آب و هوای گرم و خشک میباشد ولی قرار گرفتن در دل باغها و نخلستانها شرایط آب و هوایی آن راکمی متفاوت تر و خنک تر از از نقاط اطراف قرار داده است .

به لحاظ جمعیتی جمعیت روستا طبق سرشماری سال 1390 تعداد 1216نفر میباشد مردم روستا دارای مشاغل مختلف همچون باغداری دامداری سفالگری صنایع دستی و کارگری میباشند که میتوان به دیگر مشاغل همچون کارمندی ,فرهنگی وغیره نیز اشاره کرد.

اگر چه روستای شهوار مهد پرورش نخبگان بسیاری در قدیم بوده است اما با مها جرت این افراد به نقاط دیگر استان یا کشور یا خارج از کشور این روستا توسعه چندانی از نظر فضا های آموزشی نداشته است تا جایی که تنها دبستان این روستا جز یکی از قدیمی ترین مدارس شهرستان میناب محسوب میشود ومتاسفانه توجه چندانی در زمینه باز سازی این مدرسه برای جلوگیری از بروز خطر برای حفظ جان دانش آموزان صورت نگرفته است.

دین اسلام ومذهب تشیع دین و مذهب مردم در این روستا میباشد. از جمله مسائل اجتماعی میتوان به نبود شغل و بیکاری بسیاری از جوانان اشاره کرد که بسیاری از جوانان برای فرار از بیکاری به شغلهای کاذب روی می آورند که با توجه به وجود زمینهای توسعه مشاغلی همچون باغداری ,صنایع دستی ,دامداری میتوان سرمایه گذاریهای وسیعی را در این روستا در این زمینه ها انجام داد و از نیروهای جوان در جهت توسعه وعمران این روستا استفاده نمود و بدین ترتیب بخش عظیمی از جوانان را در جهت کارهای تولیدی به کار گرفته و باعث تولید محصولات مورد نیاز جامعه شد.

رای دادن به این مورد
(2 رای)
کد خبر: 813

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge