امروز: پنج شنبه 09 فروردين 1403 برابر با 28 مارس 2024

جشنواره “سور، سُرنا، زندگی” در شهر تیرور برگزار می شود

میناب نیوز :مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، از برگزاری جشنواره “سور، سُرنا، زندگی” در دهه فجر امسال در شهر تیرور میناب خبر داد.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، علیرضا درویش نژاد، با حضور در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی این جشنواره که در فرمانداری ویژه میناب برگزار شد گفت: احیای فرهنگ ها، آیین ها و سنت های فراموش شده در مناطق مختلف از ضروریات و اهم مسائل است.

وی بر تدوین و اجرای برنامه های جذاب، نو و خلاقانه بجای برنامه های تکرای در دهه فجر امسال تاکید کرد و اظهار داشت:‌ تلفیق آئین ها و سنت های منطقه با فرهنگ انقلاب اسلامی می تواند به غنای فرهنگی کشور بیافزاید و برگزاری جشنواره “سور، سُرنا، زندگی” بر همین مبنا اجرا خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اضافه کرد:‌ برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و هنری که ریشه در اعتقادات و سنت های مردمی داشته باشد از ماندگاری و تاثیرگذاری بالایی برخوردار است و این ظرفیت را دارد که در سطوح منطقه ای، ملی و حتی بین المللی ارایه شود.

درویش نژاد به ظرفیت های عظیم فرهنگی و هنری استان هرمزگان اشاره کرد و افزود:‌شهر به شهر و حتی روستا به روستای هرمزگان دارای پتانسیل ها و استعدادهای درخشان در حوزه های مختلف و به ویژه فرهنگی و آیینی می باشد که در صورت شناسایی، قابلیت جهانی شدن را دارد.

وی به نحوه برگزاری جشن ها و برنامه های دهه فجر اشاره کرد و گفت:‌بجای اینکه جشن ها و مراسم های این ایام را دولتی کنیم، بگذاریم مردم عهده دار اجرای برنامه ها و جشن های دهه فجر و مناسب های دیگر باشند و دولت تنها کار حمایتی و نظارتی خود را انجام دهد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، عنوان کرد:‌هرمزگان و بخش ها و روستاهای مختلف آن این زمینه را دارند که فرهنگ منطقه خود را در سطوح ملی معرفی کنند و نمونه برجسته آن روستای کردر میناب می باشد که با برگزاری جشنواره سرود رضوی و جشن های دهه کرامت در سطح کشور معرفی گردید.

در ادامه علیرضا پاکدامن معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب ضمن اعلام آمادگی حمایت کامل از برگزاری جشنواره “سور، سُرنا، زندگی” گفت: ‌در این برنامه ها شور و نشاط عمومی مردم به خوبی دیده شده است و معتقدم برنامه های فرهنگی و هنری دهه فجر باید در همه مردم ایجاد نشاط اجتماعی کند.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در فرهنگی
کد خبر: 425

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge