امروز: جمعه 10 فروردين 1403 برابر با 29 مارس 2024

تامین اعتبار احداث بوستان بانوان در میناب و حاجی آباد

میناب نیوز:مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری هرمزگان از تامین اعتبار احداث بوستان های بانوان در شهرهای میناب و حاجی آباد در سال جاری خبر داد و گفت: احداث و تامین اعتبار بوستان بانوان در سایر شهرستان ها در سال آینده انجام خواهد شد.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري هرمزگان، صدیقه نجاتی زاده در سومین نشست کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان هرمزگان با ارائه گزارشی از وضعیت شاخص های اجتماعی و فرهنگی زنان استان هرمزگان، عنوان کرد: ارائه این شاخص ها با هدف آشنایی با مباحث و چالش های حوزه زنان هرمزگان انجام می شود تا در این زمینه بتوانیم برنامه ریزی های مدون برای بهبود شاخص ها داشته باشیم. 

وی ادامه داد: پیشنهاد ما این است که در برنامه ریزی های پایان سال ادارات استان، محور برنامه ریزی دستگاههای عضو این کارگروه، برنامه های همکاری مشترک بین دستگاهی برای بهبود وضعیت و رسیدن به شرایط مطلوب در شاخص های بخش بانوان در هرمزگان باشد. 

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری هرمزگان به تدوین سند برنامه ششم توسعه اشاره کرد و افزود: بر این اساس باید نظرات و پیشنهادات مختلف در خصوص نحوه تنظیم سند و همچنین مسئله شناسی و راهکارهای مربوط در حوزه زنان و خانواده ارائه شود و با توجه به اینکه قرار است این سند برش های استانی داشته باشد باید اطلاعات درستی در این خصوص ارائه دهیم. 

نجاتی زاده خاطرنشان کرد: در جلسه قبلی کارگروه قرار شد 20 درصد از اعتبارات فرهنگی دستگاهها در هرمزگان به حوزه زنان اختصاص پیدا کند که با توجه به قرار گرفتن در ایام پایانی سال این موضوع به سال آینده محول شد و قرار بر این است دستگاهها امسال از اعتبارات خود در بخش زنان هزینه کنند و در کنار آن معاونت برنامه ریزی استانداری نیز به ادارات کمک داشته باشد. 

وی همچنین از تامین اعتبار احداث بوستان های بانوان در شهرهای میناب و حاجی آباد در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: احداث و تامین اعتبار بوستان بانوان در سایر شهرستان ها در سال آینده انجام خواهد شد. 

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری هرمزگان در ادامه سخنان خود، برگزاری نمایشگاههای فصلی زنان و تولیدات زنان روستایی، آموزش مباحث حوزه زنان و خانواده، توانمندسازی زنان معتاد در حال بهبود، برپایی کارگاه آموزشی مدیران خوابگاههای شبانه روزی، آموزش مشاغل خانگی به زنان، آموزش مهارت های ازدواج و خانواده سالم در محلات، ارائه آموزش به زنان کم توان در قالب تعاونی ها و آموزش نقش پدر در تحکیم خانواده را از دیگر برنامه های کارگروه بانوان و خانواده استان هرمزگان برشمرد. 

نجاتی زاده خاطرنشان کرد: برنامه های حوزه زنان و خانواده نیازمند هماهنگی و یکپارچه سازی است تا خروجی مفیدی از این برنامه ها در استان داشته باشیم.

 

 

 

رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 262

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge